مبانی نظری و پیشینه پژوهش بکارگیری فناوری اطلاعات(فصل 2)

فایل مورد نظر در مورد مبانی نظری و پیشینه پژوهش بکارگیری فناوری اطلاعات(فصل 2) می باشد که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بکارگیری فناوری اطلاعات(فصل 2)

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-بکارگیری-فناوری-اطلاعات(فصل-2)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بکارگیری فناوری اطلاعات(فصل دوم) در 52 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

مقدمه
امروزه اطلاعات وفناوری اطلاعات وارتباطات آن چنان برجنبه های مختلف زندگی سیاسی،فرهنگی واقتصادی افراد واجتماعات تأثیر گذاشته است که نمی توان از آن غفلت نمود.تأثیر اطلاعات وفناوری اطلاعات وارتباطات هم از جهت ایجاد فرصتهای طلایی جدید وهم از نظر چالشهای سازمانی قابل مطالعه است.فن آوری اطلاعات وارتباطات بسیاری از محدودیتهای زمانی وجغرافیایی را از بین برده است وافراد وسازمانهای بدون توجه به مرزهای جغرافیایی می توانند با هم ارتباط برقرار کنند وبه مبادله اطلاعات بپردازند.اطلاعات ودسترسی به آن چنان ارزش واهمیتی دارد که یکی از ارکان اساسی توسعه ومحور تصمیم گیری در تمامی سطوح سیاسی،اقتصادی،فرهنگی واجتماعی است.اطلاعات وفناوری های اطلاعات وارتباطات به گونه ای توسعه واهمیت یافتند که این عصر را عصر اطلاعات وارتباطات ورایانه خوانده اند وخدمات ومشاغل زیادی را به خود جذب کرده است.(قره باغیان،1372،ص228)
سفارش وتهیه،سازماندهی وحفاظت،نگهداری ،ذخیره،پردازش واشاعه اطلاعات موجب تأسیس نهادها  وشرکتهایی چون کتابخانه،مراکز اطلاعات واطلاع رسانی،بانکهای اطلاعاتی،شرکتهای تولید انواع نرم افزار،سخت افزار وخدمات رایانه ای وبسیاری دیگر از این قبیل شده است.شبکه های اطلاعاتی عظیمی چون اینترنت به شدت در حال دگرگون ساختن ارتباطات فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی و...است وارزش واهمیت اطلاعات ودسترسی به آن را دو چندان نموده است؛مشاغل وخدمات جدیدی را به وجود آورده ومرزهای مکانی وزمانی را در دسترسی به اطلاعات از بین برده است.کشورهای پیشرفته با استفاده از فناوری سنجش از راه دور ماهواره ای بسیاری از اطلاعات اقتصادی ونظامی سایرکشورها دسترسی دارند وبا این اطلاعات که بسیار گرانقیمت نیز هستند،روابط اقتصادی ونظامی خود را با دیگر کشورها تنظیم می کنند.با استفاده ازفناوریهای جدید اطلاعات به عنوان مواد خام به شکلهای مختلف مورد داد وستد قرار می گیرد.وبا توجه به پیشرفتهای اخیردر تولید،ذخیره،بازیابی،انتقال اطلاعات وبسیاری از از ناشران ومراکز خدمات تحویل مدرک نوعی دیگر از تجارب اطلاعات مربوط به انتشارات را رونق داده اند.(آذرنگ،1378،ص66)

به سوی جامعه اطلاعاتی
تحول اقتصادی واجتماعی ژاپن امروز برپایه فناوری اطلاعات وارتباطات تا اندازه زیادی بر قاعده مداوم همگرایی استوار است.ژاپن همزمان با پژوهش در زمینه فناوری اطلاعات وارتباطات برنامه های علمی گسترش آن در همه ابعاد زندگی اجتماعی،اقتصادی وفرهنگی آغاز کرد.امروزه بیشترین ربات های کارخانه های جهان در ژاپن است وژاپن دربکارگیری ماشین هایی که بر اساس فناوری الکترونیک کار می کنند رتبه بالایی دارد،نه تنها تولید دستگاه ها ضبط ویدیویی؛تلویزیون،بازیهای تلویزیونی وکامپیوتری گوناگون سالهاست که در آسیا ودر اختیار ژاپنی ها است.(قاسمی،1380،ص80)
 میزان نفوذ اینترنت،شمار کاربران وکیفیت زیر ساختهای مخابراتی ژاپن به عنوان شاخص ترین فناوری در عصر اطلاعات این موضوع را در سنجش با دیگر کشورهای پیشرفته جهان تأیید می کند.کاستلز براین باور است که نوسازی فناوری ژاپن پر شتاب تر از کشورهای جهان،به استثنای امریکا،انجام شده است او بر پایه پژوهش ها نتیجه می گیرد که روند گسترش فناوری اطلاعات وارتباطات در ژاپن با شتاب در حال پیشرفت است واگر چه امریکا عقب تر است ولی از دیگر کشورهای جهان از جمله بریتانیا پیشی گرفته است.(همان منبع،1380،ص84)
ژاپنی ها برای آشنایی با این مسئولیتها،درک فرصت ها وتهدیدهای آن وچالشهایی که با توجه به شرایط بومی،فرهنگی واقتصادی با آن روبه رو هستند در کنفرانس های سالانه شهرهای دیجیتالی فرصت هایی مغتنمی فراهم می آورند تا از تجربه دیگران بهره ببرند.ژاپنی ها با درآمد سرانه پایین تر از آمریکایی ها،درسه سال گذشته نزدیک به یک سوم از درآمدشان راصرف اطلاعات کرده اند.همان گونه اجرای پروژه های مختلف توسعه فناوری اطلاعات وارتباطات نظام آموزش عالی،دولت،مدیریت شرکتهای خدماتی وتولیدی بود.این آژانس برنامه های کاری وفعالیتهای اجرایی وزارتخانه های گوناگون را در ارتباط با یکدیگر در یک چشم انداز ده ساله هماهنگ می کند.(حمیدی زاده،1382،ص123)
دستورالعمل این آژانس برای توسعه فناوری اطلاعات وارتباطات در نظام آموزش عالی تا سال 2005 به شرح زیر است:1-فراهم آوردن کامپیوتر،امکانات سخت افزاری ونرم افزاری وامکان اتصال آنها به شبکه جهانی اینترنت در همه کلاس های درسی و همه دانشگاه به گونه ای که همه دانشجویان به سادگی امکان دسترسی به آن داشته باشند.2-افزایش سرعت وتضمین کیفیت دسترسی به اینترنت در همه دانشگاهها.3-پشتیبانی از همه اساتید برای بهره گیری از فناوری اطلاعات وارتباطات در فرایند یاددهی ویادگیری.4-پشتیبانی از گسترش وبهره گیری از فناوری اطلاعات وارتباطات در دانشگاه از راه مجامع محلی،منطقه ای وبنگاه های صنعتی.(همان منبع،ص129)
ژاپن به گسترش فناوری اطلاعات درنظام آموزش عالی به عنوان یک نیاز ملی حساسیت چشمگیری نشان داده است گزارشان نظام آموزش عالی،فرهنگ،ورزش،علوم تکنولوژی در سال 1999 نشان می دهد که ژاپنی ها به فناوری اطلاعات به عنوان ابزاری کارآمد برای افزایش کیفیت منابع انسانی،افزایش تواناییهای توسعه فناوری در دوران صنعتی،بهبود کیفیت زندگی،بازسازی بنیان های اجتماع بر پایه پارادایم فناوری اطلاعات وبدست آوردن جایگاهی ممتاز در جهان امروز می نگرند.(شهرزاد،1382،ص73)

ویژگیهای فناوری اطلاعات
یکی از ویژگیهای مهمی که پدیده فناوری اطلاعات وارتباطات از آن برخوردار است،این است که باعث می شود ارتباط انسان با انسان،همچنین انسان با محیط تسهیل یافته وارتقاء یابد.فناوری اطلاعات وارتباطات به دلیل قدرت تحول پذیری و توانایی برقراری ارتباط پویا که می تواند با دانشجویان داشته باشد،از نقش مهمی در انتقال دانش برخوردار است.درباره تأثیر فناوری اطلاعات وارتباطات در حوزه تعلیم وتربیت دو دیدگاه وجود دارد.رویکرد اول که به رویکرد اصلاح گرا نام گرفته،براین باور است که اثر فناوری های جدید اطلاعات وارتباطات بر نظام آموزش عالی تدریجی بوده واین پدیده باعث می شود که آموزشی به شیوه سنتی،تنها به گونه ای کارآمد تر انجام شود.به عبارت دیگر ICT باعث تسریع اطلاعات در نظام آموزش عالی می شود.در کنار رویکرد،رویکرد تحول گرا مطرح است که معتقد به تحول زایی ICT در نظام آموزش عالی می باشد وبراین باور است که فناوری اطلاعات وارتباطات،ابزارها وحتی خط مشی ها واهداف تعلیم وتربیت را به صورت اساسی تغییر داده ومتحول می کند.این مقاله تلاش دارد با بیان نقش فناوری اطلاعات وارتباطات در حوزه تعلیم وتربیت،به بررسی تأثیر این پدیده بر روی برنامه درسی فواید فراوانی به همراه دارد.از جمله اینکه امکان بهره گیری از یک برنامه درسی تلفیقی را برای استاد ودانشجویان فراهم می آورد.این نوع برنامه درسی بیش از آنکه بخواهد دانش معینی را به دانشجویان القاء کند،زمینه ای را فراهم می کند که از طریق آن امکان شکوفایی قابلیتهای فردی اساتید وگسترش تجربه های فردی ومستقل آنها افزایش می یابد.(ماهنامه تخصصی IT، 1388،ص41)
عصر حاضر که عصر تغییر صنعتی به جامعه فراصنعتی یا جامعه اطلاعاتی لقب گرفته است،طبیعی است که اطلاعات،دانش وآگاهی بعنوان اساسی ترین دارائیها برای انسانها وجوامع بشری به حساب آید.رشد وگسترش فناوری اطلاعات وارتباطات (ICT) در جامعه امروز به حدی سرعت گرفته است که میزان توجه به آنرا بعنوان مهمترین شاخص توسعه یافتگی برای کشورهای درحال توسعه در نظر گرفته اند،ومعتقدند که عصر حاضر،دنیای متفاوتی خواهد بود که راهبری آنرا فناوری اطلاعات بر عهده خواهد داشت.ویژگی مهمی که پدیه فناوری اطلاعات از آن برخوردار است این است که باعث می شود ارتباط انسان با انسان وهمچنین انسان با محیط تسهیل یتفته وارتقا یابد.فناوری اطلاعات به دلیل تحول پذیری وقدرت تأثیر فراوانی که در رشد آموزشی،فرهنگی،اقتصادی،امنیت ملی،جهانی شدن وتعدیل مشکلات اطلاع رسانی سنتی دارد،یکی از پویاترین وبحث انگیزترین رشته های علم وفناوری محسوب می شود.البته این نکته را نیز نباید از نظردور داشت که فناوری اطلاعات(IT) به دلیل ویژگیهای خاصی که از آنها برخوردار است،همواره مورد سوء استفاده هایی نیز قرار گرفته است که این سوء استفاده ها،سوء تعبیرهایی را در زمینه بکار گیری از این پدیده موجب شده است.با این وجود باید به این مسئله اعتراف کرد که فناوری اطلاعاتی دارای قابلیتهای فراوانی به منظور انتقال دانش،تسهیل ارتباطات وتعاملات وسرعت بخشیدن به روند روبه رشد توسعه دانش واطلاعات می باشد که البته همه اینها در صورت بهره گیری صحیح از این پدیده امکان پذیر است.(همان منبع،ص42)

پیشینه تحقیق داخلی
1-غفاری،اسماعیل در پایان نامه کارشناسی ارشد خود با عنوان بررسی عوامل مؤثر بر استفاده از فناوری اطلاعات در بین دانشجویان دانشگاه آزاد شیراز در سال 1386 می نویسد: از مطالعات وبررسی ها چنین استنباط می شود که دانشجویان به منظور استفاده از فناوری اطلاعات وارتباطات ضمن تحصیلات خود از عواملی نظیرسن،جنس،میزان آشنایی با کامپیوتر،میزان آکاهی از اینترنت وامکان دسترسی به آنها تأثیر می پذیرند نتایج این تحقیق نشان داده است که بیشتر پسران گرایش به استفاده از فناوری های اطلاعات وارتباطات دارند ودختران یا کمتر دسترسی به اینترنت دارند یا آشنایی آنها با کامپیوتر کم  می باشد. وهمین دلیل گرایش کمتر آنها به فناوری اطلاعات وارتباطات می باشد.
2-خلیلی مقدم،بیژن در پژوهشی با عنوان بررسی عوامل مؤثر بر میزان پذیرش فناوری اطلاعات وارتباطات ICT توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رود هن در سال 1387 به نتایجی دست یافت که خلاصه کار او در بررسی عوامل مؤثر برمیزان پذیرش ICT در مرکز دانشگاه پراخته است.نمونه مورد مطالعه شامل 218 دانشجوی دختر وپسر که به روش نمونه گیری طبقه ای تناسبی انتخاب شده است نتایج بدست آمده نشان دهنده وجود رابطه مثبت بین میزان پذیرش ICT با متغیرهای سن،میزات تحصیلات،جنسیت،وضعیت تأهل،شیوه زندگی،شغل اصلی،میزان آشنایی ومهارت در زمینه کامپیوتر،تعداد افراد آشنا با کامپیوتر در خانواده ومیزان انگیزه دانشجویان از کاربرد ICT می باشد.
3-ازپژوهشی که توسط عزیزی(1385) با عنوان بررسی فاکتورهای مؤثر بر استفاده از فناوری اطلاعات وارتباطات انجام گرفته چنین نتیجه می شود که معلمين و دانش آموزان به منظور تدریس با استفاده از فناوری های اطلاعات وارتباطات آمادگی چندانی ندارند.دانشجویانی که استقبال بیشتری از کلاسهایی دارند که در آنها اساتید علاقه بیشتری به ICT نشان می دهند  خیلی زیاد می باشد خدمات وآموزشهای لازم برای اساتید ودانشجویان بسیار محدود وکم بوده علاوه بر این تجزیه وتحلیل داده های حاصل از پرسشنامه نشان می دهد که استقبال از نرم افزار وسخت افزارهای کامپیوتری از مشکلات عمده دانشجویان واساتید می باشد.

فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهش بکارگیری فناوری اطلاعات(فصل 2) به شرح زیر می باشد:
مقدمه
به سوی جامعه اطلاعاتی
پروژه کامپیوتری کردن نظام آموزش عالی
مدیریت فایل(ویندوز)
ویندوز ورد
نرم افزار واژه پرداز(ورد)
پایگاه داده(آسس)
نسخه گسترده(اکسل)
عملیات اکسل
پاورپوینت
اینترنت چیست؟
اینترنت وسیله ای برای اطلاع یابی واطلاع رسانی
فناوری به عنوان یک عنصر در آموزش
استراتژیهای ملی تکنولوژی اطلاعات
تعریف اصطلاح تکنولوژی اطلاعات (IT)
اساتید،آموزش وفناوری اطلاعات
سیستمهای اطلاعاتی وارتباطی مدیریت
استاد وفناوری اطلاعات وارتباطات
علم ارتباطات وکنترل
ارتباطات وفناوری اطلاعات در نظام آموزشی
برنامه ملی توسعه اطلاعات وارتباطات در آموزش
عوامل مؤثر بر توسعه فناوری اطلاعات
تأثیر فناوری اطلاعات بر اقتصاد وتجارت
اقتصاد دیجیتالی
ویژگیهای فناوری اطلاعات
ماهیت فناوری اطلاعات وارتباطات
تأثیر فناوری اطلاعات وارتباطات در برنامه درسی
کاربرد فناوری اطلاعات وارتباطات در آموزش
اصول اساسی یادگیری الکترونیکی
فناوری نوین تدریس
فناوری سنتی تدریس
عملکرد  ونگرش
مفهوم‌شناسی عملکرد
اهمیت موضوع عملكرد
مدیریت عملكرد
كاربردهای عملكرد
معیارهای ارزیابی عملکرد
ویژگی‌های لازم برای ارزیابی‌كننده
پیشینه تحقیق
پیشینه داخلی
پیشینه تحقیقات خارجی
منابع




دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) فناوری اطلاعات دانلود مباني نظري تعریف تکنولوژی اطلاعات مباني نظري فناوری اطلاعات وارتباطات فصل دوم پايان نامه ارشد بکارگیری It در سازمان چارچوب نظري فناوری اطلاعات در سازمان ها پيشينه نظري فناوری اطلاعات چیست

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بکارگیری فناوری اطلاعات(فصل 2)


فیلم آموزش کامل درس دوم زبان انگلیسی هشتم (My week: هفته من)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری (فصل دوم)

طراحی و پیاده سازی نرم افزار مهمانسرای اداره منابع طبیعی

دانلود پرسشنامه دلبستگی بزرگسال AAI

پایان نامه و رساله معماری طراحی خانه موسیقی

مبانی نظری و ادبیات تحقیق بررسی ریسک و ورشکستگی (درماندگی مالی)

کوپآشنایی با مکانیک خودرو(کوپلینگ،کلاچ،ترمز،فلای ویل)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد ویژگی های شخصیتی(فصل دوم پایان نامه)

فصل دوم مبانی نظری و ادبیات تحقیق نظام‌های مالیاتی (فصل دوم پایان نامه)

طرح توجیهی تولید و نقوش فرش ترکمن و صادرات آن